Тема.
Елеонор Портер
«Полліанна». «Жити – життю радіти»
Мета:
розширювати і доповнювати знання учнів про творчість зарубіжних письменників, а
саме: Е.Портер; познайомити з твором письменниці; активізувати читацьку
пам’ять; розвивати навички аналізу великих за обсягом прозових творів; сприяти
усвідомленню значимості в житті людини віри в позитив.
Обладнання: портрет письменниці, ілюстрації до твору, кадри із кінофільму
«Полліанна» (реж. Сара Хардинг, 2003 р.), текст твору.
Тип уроку: вивчення нового навчального матеріалу
Хід уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
Слово вчителя
Ми з вами продовжуємо подорожувати сторінками
світової літератури, знайомитись з кращими її зразками. Світ літератури безмежний!
Скільки героїв його населяє! Дуже часто ці герої – ваші ровесники.
Поміркуйте: чи можуть діти впливати на життя,
змінювати його, робити кращим? Або навпаки?
ІІІ. Оголошення теми і мети
уроку
Вчитель
Сьогодні ми познайомимося з твором, головна
героїня якого дівчинка Полліанна перевертає життя маленького містечка і
відкриває серця багатьох людей назустріч простим євангелійським словам: «Не
залишай в своєму серці місця для смутку».
Розповідь
вчителя про письменницю
Народилася Елеонор Портер в Нью-Гемпшері
(Америка) в далекому 1868 році. З дитинства любила музику, всі гадали, що вона
стане співачкою. Вона навіть співала в церковних і світських хорах. Але не
судилося. Вийшовши заміж, приїздить до Нью-Йорку і починає писати. Справжню
славу їй приніс роман «Полліанна» (1912 р.). Написала вона його в саду, який
був розбитий на даху нью-йоркського будинку. За словами авторки, про кращий
кабінет вона не могла й мріяти. «Полліанна» – класика дитячої літератури. Вона
зайняла гідне місце поруч з іншими знаменитими на весь світ творами для дітей.
Кілька разів книга екранізувалась. Найбільш вдалою в Америці вважають
екранізацію 2003 року (Англія, реж. Сара Хардинг). В наш час за мотивами книги
йдуть вистави у драматичних театрах Києва, Львова.
ІV. Бесіда
за прочитаними розділами
–
Якою ви
уявляєте собі Полліанну?
–
Пропоную
вам переглянути кадри з фільму. Порівняйте зображення подій в книзі і фільмі.
–
Що
спільного і відмінного ви помітили? (Кадри фільму до сцени «Полліанна біля
річки»)
–
Що вас
найбільше вразило? Чому?
–
Що можна
сказати про дівчинку? Яка вона? (Життєрадісна, світла, з нетерпінням чекає
зустрічі, відкрита, щира)
–
Якою вам
здалася тітка Поллі?
–
Які
почуття викликає у вас ця жінка?
–
Як живе
тітка Поллі?
–
Чому свою
племінницю вона розміщує в кімнатці на даху?
–
Що це за
кімната? Опишіть її. (Пусто, одне ліжко, одне вікно, яке не можна відкривати,
задуха)
–
Чому,
залишившись самотньою в кімнаті, дівчинка плаче?
–
Про кого
вона згадує?
–
Чи можна
сказати, що світ зараз замкнувся для Полліанни?
|
сумно, життя,
задуха, повітря,
страх, природа,
неволя радість
–
На що
наважується дівчинка? (Вистрибує через вікно)
Аналіз
розділу «Гра»
Вчитель
Полліанну покарано за непослух. На вечерю вона
мала їсти тільки хліб з молоком. Але вона рада цьому.
– Чому дівчинка в усьому, що її оточує, бачить
позитив, радість? (Така вона є, а ще її навчив тато любити людей і світ
навколо)
Аналіз
розділу «До питання про обов’язок»
–
Про що
йдеться у цьому розділі? (Тітка хоче привчити Полліанну до певних обов’язків)
–
Зачитайте
уривки з тексту, як і чим тітка Поллі збирається зайняти дівчинку.
–
Що для
дівчинки означає «жити»?
Рольова
гра. Розповідь від І особи розділу 11 «Знайомство з Джіммі».
Підсумкові
запитання:
–
Яким ви
уявляєте світ Полліанни?
–
В які
кольори ви б його розфарбували і чому?
–
Чи не
здається вам головна героїня схожою на уже відомих вам літературних героїв?
Чим?
Інтерактивна
гра
(Учням роздаються пелюстки квітки. На них
треба написати риси характеру героїні)
Риси характеру: добра, щира, життєрадісна,
милосердна, винахідлива, мужня, справжній друг.
Пелюстки діти прикріплюють до дошки.
Вчитель
–
У мене
залишилась одна пелюстка.
–
Як ви
гадаєте, яке бажання загадала б дівчинка, якби у неї залишилась остання
пелюстка, і вона напевно знала, що воно здійсниться?
V. Підбиття
підсумків уроку
VІ. Домашнє
завдання
Вчитель
Урок завершується. А в мене є для вас
невеличкий сюрприз. Листоноша сьогодні вранці передала мені незвичний конверт,
в ньому лист. І адресований він вам, діти.
США
м. Белдінгсвілль
місс Полліанна
«Добрий день, дорогі мої юні друзі!
Пишу вам я – Полліанна. Приємно було
дізнатися, що ви любите читати художні твори, так цікаво про мене розповідаєте.
Мені б дуже хотілося потрапити до вас на урок. Але я не зможу. Дорога дуже
далека. Ви, напевно, зацікавились моєю історією та пригодами? Тож дозвольте
попросити вас ось про що: прочитайте найближчим часом твір Е.Портер до кінця!
Впевнена, не пожалкуєте!
На все добре.
Ваша нова подружка Полліанна»
Комментариев нет:
Отправить комментарий