среда, 28 марта 2018 г.

5 клас "Елеонор Портер «Полліанна». «Жити – життю радіти»



Тема.  Елеонор Портер «Полліанна». «Жити – життю радіти»
Мета: розширювати і доповнювати знання учнів про творчість зарубіжних письменників, а саме: Е.Портер; познайомити з твором письменниці; активізувати читацьку пам’ять; розвивати навички аналізу великих за обсягом прозових творів; сприяти усвідомленню значимості в житті людини віри в позитив.
Обладнання: портрет письменниці, ілюстрації до твору, кадри із кінофільму «Полліанна» (реж. Сара Хардинг, 2003 р.), текст твору.
Тип уроку: вивчення нового навчального матеріалу


Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Мотивація навчальної діяльності
Слово вчителя
Ми з вами продовжуємо подорожувати сторінками світової літератури, знайомитись з кращими її зразками. Світ літератури безмежний! Скільки героїв його населяє! Дуже часто ці герої – ваші ровесники.
Поміркуйте: чи можуть діти впливати на життя, змінювати його, робити кращим? Або навпаки?

ІІІ. Оголошення теми і мети уроку
Вчитель
Сьогодні ми познайомимося з твором, головна героїня якого дівчинка Полліанна перевертає життя маленького містечка і відкриває серця багатьох людей назустріч простим євангелійським словам: «Не залишай в своєму серці місця для смутку».
Розповідь вчителя про письменницю
Народилася Елеонор Портер в Нью-Гемпшері (Америка) в далекому 1868 році. З дитинства любила музику, всі гадали, що вона стане співачкою. Вона навіть співала в церковних і світських хорах. Але не судилося. Вийшовши заміж, приїздить до Нью-Йорку і починає писати. Справжню славу їй приніс роман «Полліанна» (1912 р.). Написала вона його в саду, який був розбитий на даху нью-йоркського будинку. За словами авторки, про кращий кабінет вона не могла й мріяти. «Полліанна» – класика дитячої літератури. Вона зайняла гідне місце поруч з іншими знаменитими на весь світ творами для дітей. Кілька разів книга екранізувалась. Найбільш вдалою в Америці вважають екранізацію 2003 року (Англія, реж. Сара Хардинг). В наш час за мотивами книги йдуть вистави у драматичних театрах Києва, Львова.

ІV. Бесіда за прочитаними розділами
              Якою ви уявляєте собі Полліанну?
              Пропоную вам переглянути кадри з фільму. Порівняйте зображення подій в книзі і фільмі.
              Що спільного і відмінного ви помітили? (Кадри фільму до сцени «Полліанна біля річки»)
              Що вас найбільше вразило? Чому?
              Що можна сказати про дівчинку? Яка вона? (Життєрадісна, світла, з нетерпінням чекає зустрічі, відкрита, щира)
              Якою вам здалася тітка Поллі?
              Які почуття викликає у вас ця жінка?
              Як живе тітка Поллі?
              Чому свою племінницю вона розміщує в кімнатці на даху?
              Що це за кімната? Опишіть її. (Пусто, одне ліжко, одне вікно, яке не можна відкривати, задуха)
              Чому, залишившись самотньою в кімнаті, дівчинка плаче?
              Про кого вона згадує?
              Чи можна сказати, що світ зараз замкнувся для Полліанни?
















«Нічого, що немає
картин на стіні, але в
мене є ще краща картина…»
 
одна,                                                                                     воля,
сумно,                                                                                   життя,
задуха,                                                                                  повітря,
страх,                                                                                    природа,
неволя                                                                                   радість

              На що наважується дівчинка? (Вистрибує через вікно)
Аналіз розділу «Гра»
Вчитель
Полліанну покарано за непослух. На вечерю вона мала їсти тільки хліб з молоком. Але вона рада цьому.
– Чому дівчинка в усьому, що її оточує, бачить позитив, радість? (Така вона є, а ще її навчив тато любити людей і світ навколо)
Аналіз розділу «До питання про обов’язок»
              Про що йдеться у цьому розділі? (Тітка хоче привчити Полліанну до певних обов’язків)
              Зачитайте уривки з тексту, як і чим тітка Поллі збирається зайняти дівчинку.
              Що для дівчинки означає «жити»?
Рольова гра. Розповідь від І особи розділу 11 «Знайомство з Джіммі».
Підсумкові запитання:
              Яким ви уявляєте світ Полліанни?
              В які кольори ви б його розфарбували і чому?
              Чи не здається вам головна героїня схожою на уже відомих вам літературних героїв? Чим?
Інтерактивна гра
(Учням роздаються пелюстки квітки. На них треба написати риси характеру героїні)
Риси характеру: добра, щира, життєрадісна, милосердна, винахідлива, мужня, справжній друг.
Пелюстки діти прикріплюють до дошки.
Вчитель
              У мене залишилась одна пелюстка.
              Як ви гадаєте, яке бажання загадала б дівчинка, якби у неї залишилась остання пелюстка, і вона напевно знала, що воно здійсниться?

V. Підбиття підсумків уроку

VІ. Домашнє завдання
Вчитель
Урок завершується. А в мене є для вас невеличкий сюрприз. Листоноша сьогодні вранці передала мені незвичний конверт, в ньому лист. І адресований він вам, діти.
США
м. Белдінгсвілль
місс Полліанна
«Добрий день, дорогі мої юні друзі!
Пишу вам я – Полліанна. Приємно було дізнатися, що ви любите читати художні твори, так цікаво про мене розповідаєте. Мені б дуже хотілося потрапити до вас на урок. Але я не зможу. Дорога дуже далека. Ви, напевно, зацікавились моєю історією та пригодами? Тож дозвольте попросити вас ось про що: прочитайте найближчим часом твір Е.Портер до кінця! Впевнена, не пожалкуєте!
На все добре.
Ваша нова подружка Полліанна»

 


Комментариев нет:

Отправить комментарий